מוסך יונדאי: השאלות הנפוצות ביותר

אספנו עבורכם את 10 השאלות הנפוצות ששואלים את צוות מוסך יונדאי וכמובן, עם התשובות המקצועיות של צוות מוסך יונדאי מודיעין

1. האם כדאי לרכוש מסנן דלק מזויף במחיר נמוך. במה הוא שונה מהמסנן המקורי?

רמת הגימור וטיב משטח הסינון במסנני הדלק המזויפים אינם זהים למסנן המקורי וגורמים לירידה בשיעור הסינון. גם שטח הפנים של מסנן מקורי הוא גדול יותר משמעותית מזה של המסנן המזויף.  לפי מבחני הביצועים, מסנני דלק מזויפים עמדו רק בשליש מהלחץ שבו מסוגלים לעמוד מסנני דלק מקוריים.

 למידע נוסף

2. מתי צריך להחליף את רצועת התזמון?

רצועה שעבר זמנה עשויה להתייבש ולהיקרע במהלך נסיעה. קרע כזה יכול לגרום לנזק מורכב ויקר לתיקון. לכן, את רצועת התזמון יש להחליף על פי הוראות יצרן הרכב. בדרך כלל בהוראות אלה מצוין מספר הקילומטרים (על פי רוב 90,000 ק"מ) או פרק הזמן המקסימלי, לפי הראשון שבהם. יש להחליף את הרצועה שהגיע מועד החלפתה (לפי הזמן ולא לפי הק"מ, בדרך כלל בין 3-5 שנים). זאת גם אם הרכב בו היא מותקנת נסע רק 10,000 ק"מ ולא 90,000 ק"מ.

3. מה תפקיד מערכת BAS, המותקנת ברכב?

מערכת ה-BAS היא מערכת בטיחות מתקדמת שפועלת יחד עם מערכת בטיחות אקטיביות אחרות כמו ה-ESP (מערכת בקרת היציבות) וה-ABS (מניעת נעילת הגלגלים). המערכת נועדה לקצר את מרחק העצירה במצבים המחייבים בלימת חירום, זאת באמצעות הגברת כוח הבלימה של הרכב.

4. האם מהירות הנסיעה משפיעה על צריכה הדלק?

בהחלט כן! במהירות 110 קמ"ש צריכת הדלק גדלה ב-25% לעומת הצריכה במהירות 90 קמ"ש. אם במהירות של 90 קמ"ש מכוניתכם צורכת 6 ליטר דלק כדי לנסוע הלוך ושוב ממודיעין לתל אביב, במהירות 110 קמ"ש היא תצרוך 8 ליטר דלק.

5. מה להעדיף: דיסקית מצמד (קלאץ') מקורית או תחליפית?

אורך חייה של דיסקית מקורית הוא פי 10 לפחות מזו של דיסקית תחליפית. במבחני עמידות שנערכו לדיסקיות המקוריות ולדיסקיות התחליפיות התוצאות העידו על ההבדל הגדול: הדיסקיות המקוריות עמדו במיליון מחזורי פעולה, לעומת התחליפיות שהתרסקו לאחר 80,000 מחזורים בלבד.

6. יש עדיפות לנסיעה עם מזגן או עם חלון פתוח?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית: מצד אחד, במהירות 80 קמ"ש ומעלה, חסכוני יותר לנהוג עם מזגן פועל מאשר עם חלון פתוח, בשל הפגיעה באווירודינמיות של הרכב. אך מצד שני הפעלת המזגן מגדילה את צריכת הדלק ב-10% בממוצע. בנוסף, חשוב כמובן להתחשב בשיקולי הנוחות של הנהג: אם נהיגה בלי מזגן גורמת לעצבנות או חוסר ריכוז,  עדיף כמובן להדליק את המזגן.

למידע נוסף

7. האם ניתן להעביר את הרכב למוסך המורשה שלי במקרה של תאונה ותביעה עתידית של הביטוח?

כן. חברת הביטוח מחויבת לשלוח שמאי לכל מוסך בו נמצא הרכב. מוסך יונדאי שלך או מוקד השמאות של חברת הביטוח, שניהם אפשרויות לגיטימיות לגרירת הרכב.

8. מה לבדוק בעת רכישת צמיג?

על גבי החשבונית צריכים להופיע שם החברה והדגם של הצמיג, תאריך הייצור שלו, ארץ ייצורו, שם החברה והדגם. מומלץ לבדוק את תאריך ייצור הצמיג ולוודא קבלת חשבונית ותעודת אחריות שיבטיחו את האחריות המתקין כלפיכם. יש לוודא כי לעסק תעודת מורשה של משרד התחבורה וכי למנהל המקצועי תעודת הסמכה כצמיגאי. שימו לב שהוא נוכח במקום.

9. נורת ה-ABS  דולקת במהלך הנסיעה. האם זה תקין?

נורת ה-ABS  דולקת באופן רגיל כאשר מתג ההתנעה פתוח ונכבית מספר שניות לאחר פתיחת מתג ההתנעה. שלוש תקלות אופייניות עשויות לגרום לנורה זו לדלוק באופן חריג: תקלה במערכת ABS, תקלה בחיישני המהירות או תקלה ביחידת ABS ההידראולית.

אם הנורה דולקת בעת הנסיעה הרכב אמנם מתפקד כרגיל, אך בשעת הצורך המערכת לא תפעל. ניתן להמשיך לנסוע, אולם התחנה הקרובה המומלצת היא מוסך יונדאי.

10. מועד הטיפול שלי הגיע אולם סדר היום העמוס שלי לא מאפשר להגיע למוסך, מה הפתרון?

תוכלו להיעזר בשירות איסוף הרכב מהבית שאנחנו מציעים – נציג מוסך יונדאי מודיעין יגיע לאסוף את המכונית מביתכם, המכונית תקבל את הטיפול המקצועי של הצוות שלנו – ותוחזר עד אליך. לחילופין, תוכלו להשאיר את הרכב אצלנו במוסך ולקבל הסעה ישירות לתחנת הרכבת.  

השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם:
מרכז השירות
רח' המכונאי 17, ישפרו סנטר, מודיעין

שעות הפתיחה:
ימי א-ה 7:30-16:30
יום ו 7:30-13:00

טל': 08-6775050
פקס: 08-6519569
service@hmod.co.il
אולם התצוגה
רח' המכונאי 17, ישפרו סנטר, מודיעין

שעות הפתיחה:
ימי א-ה 9:00-18:00
יום ו 9:00-13:00

טל': 08-6775050
sales@hmod.co.il